Workshop
SERVICE DESIGN
THINKING

Workshop
Innovatie is essentieel voor de groei van elke organisatie. Zeker in dynamische tijden met een veranderende markt en concurrentiepositie en de invloed van nieuwe technologieën. Aan de ene kant staat het belang van de klant en de waarde van het product of dienst die je voor deze klant biedt en aan de andere kant staat het belang van de strategie en het business model van je organisatie.
Service Design is een methode die je verder kan helpen om met deze uitgangspunten te komen tot een aanbod van services die de meeste waarde hebben voor je klanten. Dit zijn nieuwe services of een verbetering van bestaande services. Het woord “service” in Service Design of Service Innovatie heeft niet alleen betrekking op diensten maar ook op producten. Een service in deze context is de waarde die het betreffende product of dienst oplevert voor je klant.
Om de service design methode toe te gaan passen in je organisatie is het allereerst van belang om draagvlak te creëren binnen je organisatie, immers iedereen binnen het bedrijf – van de werkvloer tot de directie – moet de meerwaarde ervan inzien. Dit kunnen we bereiken door de manier van denken te veranderen en de klant centraal te stellen.
Eén middagsessie
Nederlands
januari 2019 (datum volgt nog)
Deelnamecertificaat
€ 495
3 PE-uren
Ben jij een professional (van medewerker tot directeur) die de ambassadeur wil zijn om Service Design Thinking uit te dragen in jouw organisatie? Dat is deze cursus een uitstekend begin om concrete stappen te zetten!
In deze workshop zullen de onderstaande Service Design Thinking principes de revue passeren:
Wat is er nodig om een empathische organisatie te worden met medewerkers die een outside-in mentaliteit hebben?
Hoe krijgen we grip op complexe vraagstukken die niet direct zijn op te lossen en om een bredere blik op de context vragen?
Wat is er nodig om verschillende disciplines en expertises aan complexe vraagstukken te laten werken?
Hoe verbreden we oplossingsrichtingen door meerdere opties op een efficiënte en effectieve manier te verkennen en te valideren?
Hoe kunnen we nieuwe innovaties tot leven laten komen en beter beoordelen door ze te ervaren?
Verder krijg je de mogelijkheid om met één van de belangrijkste tools van Service Design – de customer journey – aan de slag te gaan door tijdens een workshop-element aan een case te werken. Veel grote organisaties passen customer journeys in meerdere vormen toe om afstemming te krijgen tussen verschillende afdelingen en de algehele bedrijfsvoering. Door de interactie met werknemers en managers van andere organisaties zul je nieuwe inzichten verkrijgen op wat nodig is om een klantgerichte organisatie in te richten en innovaties op een efficiënte en effectieve manier te ontwikkelen en implementeren.
€ 495
BTW niet verschuldigd
Lesmateriaal en catering zijn inclusief
UMIO | Maastricht University
Tongersestraat 49a
Maastricht (NL)
3 PE-uren
Deze workshop valt onder het Permanente Educatie (PE) curriculum
Neem vrijblijvend contact met mij op voor een advies op maat!
Deze thematiek kunnen wij tevens aanbieden als maatwerktraject afgestemd op de uitdagingen van uw team of organisatie. Klik hier voor meer informatie.
UMIO is the executive branch of Maastricht University School of Business and Economics, a School leading in the fields of economics and international business
UMIO | Maastricht University
Tongersestraat 49
6211 LM Maastricht (NL)
If you want us to keep you posted on our activities, feel free to sign up for our UMIO newsletter:
We belong to a select group of 1% of educational institutes worldwide with a Triple Crown accreditation by AACSB, EQUIS and AMBA